Klant aan het woord: Lechner Consult

Lechner Consult levert medische adviezen zodat derde partijen een medisch oordeel kunnen geven over gezondheidsschade. Vaak worden deze adviezen via een tussenpersoon zoals een verzekeraar of advocaat aangevraagd. Het medisch advies wordt geschreven op basis van verschillende medische documenten die klanten aanleveren bij LechnerConsult.

Om dit proces zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben we samen met LechnerConsult Documed, een documentmanagementsysteem, ontwikkeld.  Documed ondersteunt het gehele proces van het schrijven tot het leveren van adviezen aan klanten. Richard Blanker, Medisch Adviseur bij LechnerConsult, vertelt graag meer over de oplossing en onze samenwerking.

Hoe maakt Documed het gemakkelijk voor medische adviseurs?

“Op het moment dat de adviseur aan het medisch advies gaat beginnen, is alle benodigde informatie aanwezig op één plek [Documed]. In Documed kunnen we ook het medische advies generen. Je hoeft dus niet buiten het systeem op zoek te gaan naar meer informatie.”

Het is dus gemakkelijk doordat alles op een plek samenkomt?

“Ja klopt. Daarbij is het ook direct ons medisch archief. Als we iets moeten opzoeken voor klanten dan kunnen we dat direct vinden. Dat wordt natuurlijk steeds belangrijk door wet- en regelgeving, zoals de AVG. De gegevens kunnen we direct inzien en dus ook snel beschikbaar stellen aan onze klanten.”

Ik kan me voorstellen dat, dat prettig is. Wat is dan de feedback die ontvangt van je klanten?

“Onze grote klanten vinden het makkelijk dat ze eenvoudig stukken kunnen uploaden. Dat ze het niet hoeven uitprinten. Dat scheelt een hoop tijd voor de klant en voor ons. Omdat sommige dossiers spoedig moeten verlopen, is het zeker een voordeel dat het zoveel tijd scheelt.”

“Daarbij is het natuurlijk, vooral in deze tijd, een goede uitstraling dat je veel digitaal kan doen.”

Jullie hebben een lange samenwerking met W3S Digital. Hoe bevalt dat tot nu toe?

“Ik ben zelf pas de laatste drie jaar betrokken bij de ontwikkeling van Documed. Maar tot nu toe is het een hele prettige samenwerking. Er zijn altijd momenten waarbij er ontwikkelingen binnen beide bedrijven spelen waardoor er wat dingen aangepast moet worden in de communicatie. Over het algemeen is het altijd een prettige samenwerking geweest.”

Voordat je hielp aan het project gebruikte je Documed dagelijks. Kun je de inzichten als gebruiker daardoor toepassen in het verbeteren van Documed?

“Jazeker. Dat is ook de reden waarom ik nu betrokken ben bij het project. Degene die het hiervoor deed was de directeur. Hij zag maar een deel van de functionaliteiten. Dat geldt eigenlijk voor iedereen. Ik zie alleen het medische deel en de directeur alleen het administratieve gedeelte.”

Jullie hebben recentelijk een nieuwe release gehad. Hoe keek je daar tegenaan?

“Altijd spannend. Vanwege Corona perikelen moest ik het [release presentatie] in mijn eentje doen. Dus het was anders dan gepland.”

Hoe was de samenwerking met W3S Digital richting de release?

“Als je naar het moment van de release komt, heb je vaker en meer gedetailleerd contact. Je moet veel afstemmen zodat het goed gaat.”

Ging dat contact dan ook goed?

“Ik vind het contact altijd goed gaan. Ik ben zelf iemand die het contact houdt tot wat noodzakelijk is. Dat is ook zo aan de kant van W3S Digital. En dat is prettig werken.”

Documed is echt een bedrijfskritisch voor jullie dagelijkse operatie. Jullie kunnen het niet missen?

“Op dit moment kunnen we niet zonder Documed. We gebruiken het dagelijks.”

En als er iets misgaat met Documed, hoe verloopt het contact dan met W3S Digital?

“Soms gaat het zo makkelijk dat collega’s direct contact met W3S Digital opnemen voordat we het misschien intern kunnen oplossen. Bij ons in het bedrijf zijn er mensen die toch wat computervaardigheden missen. En die kunnen nog wel eens direct contact opnemen met jullie. Niet altijd handig maar het laat wel zien dat W3S Digital open staat voor direct contact.”

Zijn er dingen die je nog graag zou willen benoemen?

“We hebben af en toe wel discussiepunten. Maar dit wordt dan altijd direct opgepakt en opgelost. Het is een hele toegankelijk benadering en dat is heel belangrijk.”

Download de Groeigids

En ontdek hoe je jouw huidige digitale propositie kunt bepalen, wat de potentiële groeistrategieën zijn én hoe je deze kunt toepassen.