digitale oplossing voor Arcus - Meerdere koppelingen, één systeem

Arcus is een bedrijf dat zich focust op de staalindustrie. Het bedrijf is leverancier van roestvaststalen buizen en onderdelen voor industriële toepassingen. Het allerbeste doen voor de klant, dat is het streven van Arcus. Het bedrijf wil écht waarde leveren voor klanten. Dit door de juiste producten en een uitstekende klantenservice te bieden. Al meer dan 15 jaar werken wij met veel plezier samen met Arcus en helpen wij bij het bedenken van de beste digitale oplossingen om het streven van het bedrijf consistent waar te maken. Zowel intern als naar klanten toe.

Slimmer werken door middel van maatwerk software

Arcus werkte voorheen met een ERP-systeem en een aantal productiesystemen. In deze systemen staat alle data vermeld over de voorraad en over welke producten Arcus beschikt. Echter, het bedrijf had de visie en wens om de verschillende systemen waarmee ze werkten te koppelen tot één systeem. Dit door middel van maatwerk software om één systeem te gebruiken die goed gespecialiseerd en gestandaardiseerd is.

Arcus ziet een kans om dingen slimmer te doen en daarbij goede IT als een investering. Met behulp van maatwerk software kan het proces binnen Arcus namelijk efficiënter verlopen, waardoor het personeel ook effectiever en gemakkelijker kan werken. Ook geeft de software klanten een duidelijker beeld van de status van orders.

Het vraagstuk vanuit Arcus

De vraag van Arcus was om de verschillende systemen te koppelen door middel van maatwerk software. Dit om de status van orders veel inzichtelijker te krijgen. Zo weten zowel medewerkers als klanten precies wat de voortgang van een order is. Is bijvoorbeeld alles geproduceerd, of is de order klaar voor transport? En welke documentatie is er over de buis? Al deze informatie wilde Arcus graag in één pakket bundelen, zodat medewerkers en klanten op één plek al hun vragen beantwoord krijgen. Ook om alle belletjes met vragen over de service of status te beperken.

Voor het gespecialiseerde projectteam was het dus de taak om de systemen te bundelen, zodat Arcus deze vervolgens kon presenteren aan klanten, intern en gebruiken voor sales.

De doorvertaling van vraag naar digitale oplossing 

Om het proces binnen Arcus efficiënter te maken, is de vraag doorvertaald naar een koppeling waarbij het mogelijk is om te zien hoe de voortgang van orders is. Intern en voor klanten. Dit idee is uitgesplitst in twee digitale oplossingen.

Interne applicatie

Het projectteam binnen onze organisatie heeft een interne applicatie gemaakt, waarbij de focus is gelegd op een efficiënter productieproces. Hoe? Door alle belangrijke info op één plek te hebben. Zo is binnen de applicatie direct duidelijk welke stappen er gezet moeten worden zodra een klant een order heeft aangevraagd. Denk bijvoorbeeld aan wanneer bepaalde goederen binnen komen of wanneer een order klaar is voor transport. Zo weet iedereen intern per order direct wat er moet gebeuren en wat de status van een order is.

Online portal voor klanten

Voor klanten is tevens bedacht om een website te bouwen in de vorm van een online portal. Via het online portal is het mogelijk voor klanten om in te loggen en de status van hun order in te zien. Dus bijvoorbeeld wat er is geproduceerd, wat de voortgang is en of er sprake is van bepaalde testcertificaten. Dit zorgt ervoor dat klanten up-to-date zijn wanneer ze hun product(en) bestellen bij Arcus.

Betere processen & extra gemotiveerd

Het interne systeem dat opgeleverd is, heeft binnen Arcus veel succes opgeleverd. Door de verrijkte data kunnen er betere processen worden uitgevoerd en zijn klanten voorzien van veel meer informatie. Daarbij hebben wij een dashboard gerealiseerd voor verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Op het dashboard wordt per afdeling weergegeven of ze op break even point zitten. Denk bijvoorbeeld aan de inkoopafdeling die ziet hoe de verkoop verloopt, of de productieafdeling die het aantal orders dat verwerkt dient te worden ziet. Een realtime weergave van de voortgang geeft medewerkers een extra boost om het maximale uit het werk te halen.

Resultaat waar wij binnen W3S Digital hartstikke trots op zijn natuurlijk. Wij helpen graag met de beste digitale oplossingen (op maat) voor ieder logistiek en planningsvraagstuk! Ook binnen andere branches kun je bij ons terecht voor een digitale oplossing, zoals in de zorg, onderwijs of ledenorganisaties. Bekijk eens onze andere cases die wij hebben mogen realiseren.

Ontdek de voordelen van maatwerk software!

Maatwerk software kan bijdragen aan een veel efficiënter werkproces. Benieuwd wat (maatwerk) software jouw bedrijf kan bieden? In onze gratis whitepaper De voordelen van een Transport Management Systeem vertellen we je meer over wat maatwerk software allemaal kan opleveren binnen jouw logistieke proces. Heb je vragen of wil je meer weten over onze diensten? Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.