Student Journey Template

Zoals je weet staat de eindgebruiker centraal voordat je met een opdracht begint. Zo zijn er een aantal vragen die je jezelf voorafgaand aan een nieuw project stelt: voor welke doelgroep wordt het platform ontwikkeld? Wat zijn de doelstellingen en hoe past dat in elkaar? Voor onderwijsorganisaties is de doelgroep sterk aan het veranderen. Twee jaar geleden richtten we ons nog op millennials, nu staat er alweer een nieuwe generatie voor de keuze van een passende studie: Generatie Z. Maar hoe kun je die bereiken? Neem gerust contact met ons op om te sparren, wij helpen je graag vooruit!

Bel met Anouk Stuur haar een mail

 

Generatie wat? 

Generatie Z, ze worden regelmatig de ‘ongrijpbare generatie’ genoemd. Een generatie die geen leven zonder internet kent. Geboren met een spreekwoordelijke smartphone in de hand, de eerste digital natives. 

Geen posters van popsterren, maar het volgen van influencers op social media. Een groep jongeren waarvoor de mogelijkheden oneindig lijken, waarbij er meer feeling is met leeftijdsgenoten aan de andere kant van de oceaan dan met oudere generaties in hun eigen stad of dorp. 

Maar ook een groep die opgroeit in een onzekere wereld met dreigingen als terreur en de nasleep van een financiële crisis. Het lijken aanpakkers, die voor zichzelf kunnen zorgen, sparen, snel een bijbaantje hebben, goed nadenken over de situatie in de wereld en welke rol je hier zelf in speelt. En er wordt ook goed nagedacht over de studiekeuze. 

Maar doen ze dat nog op dezelfde manier zoals de generatie voor hen, de millennials, dat deed? Nee. En dat zorgt ervoor dat een website van een paar jaar oud voor een opleidingscentrum al echt gedateerd en onbruikbaar kan zijn. 

Direct aan de slag? 

We vertellen je graag meer over onze aanpak. Maar wil je liever eerst direct zelf aan de slag? Download dan ons template en maak een start met het in kaart brengen van de student journey van jouw doelgroep en hoe je deze converteert.

Onze visie op de klantreis

Wij geloven dat we aankomende studenten aan kunnen trekken door in te spelen op de vragen en het zoekgedrag van deze nieuwe generatie. Niet ‘verkopen’ vanuit je opleidingsaanbod, maar nieuwe studenten ‘aantrekken’ op hun interesses en belevingswereld. 

Natuurlijk zijn er ook aankomende studenten die precies weten welke opleiding zij willen volgen. Maar een groot deel weet dit niet. Er ligt dus een mooie uitdaging om deze doelgroep te helpen in het maken van deze belangrijke keuze. En hoe doe je dat? Onder meer door binnen te komen op thema’s en ze vervolgens met een slimme leadgeneratiestrategie door het oriëntatieproces heen helpen. Om ze uiteindelijk het aanmeldformulier in te laten vullen.

Hulp nodig? 

Kun je wel wat inspiratie of een frisse blik gebruiken voor het in kaart brengen van jouw Student Journey? Wij helpen je uiteraard graag. Neem contact met ons op voor hulp bij het invullen van de Student Journey Template of voor advies van één van onze experts. We nemen binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

 

Stuur een mail Laat je terug bellen