Platform ‘Mijn Psyned’: direct hulp, zonder wachtlijst

Psyned maakt zich hard om psychologische zorg toegankelijker te maken, want iedereen verdient het om mentaal fit te zijn. Snel passende hulp, zonder te moeten wachten. Dat is het doel. Daarom bemiddelt Psyned bij de totstandkoming van een juiste match tussen hulpzoekende en psycholoog. Het platform brengt de twee doelgroepen samen. En wij werken mee aan het prachtdoel van Psyned om Nederland het mentaal gezondste land ter wereld te maken. Een supertof project waar wij sinds 2020 werken aan de doorontwikkeling en optimalisatie van het platform waarbij we continu inspelen op de kansen die zich voordoen in het veranderend landschap.

  • Zorg
  • Maatwerk Software

Psyned

afbeeldingen worden geladen...

Een applicatie die het gehele proces optimaliseert

Psyned doet er alles aan om aanvragen van hulpzoekenden en aangesloten werkgevers zo snel en efficiënt mogelijk op te pakken. Daarom hebben ze een sterk team klaarstaan met meer dan 300 psychologen en een psychologisch verwijsteam dat elke dag mensen telefonisch te woord staat. Medewerkers, hulpzoekenden én werkgevers hebben veel baat bij het Psyned-platform. Zo wordt Psyned ontzorgd door een efficiëntere werkwijze, kunnen hulpzoekenden snel terecht en weten werkgevers waar ze aan toe zijn. De gehele applicatie is gebruiksvriendelijk ingericht en de informatie-uitwisseling tussen de verschillende gebruikersgroepen binnen Psyned en naar werkgevers toe verloopt foutloos. Hierbij is beveiliging uiteraard altijd een basisprincipe.

Elke rol een andere ervaring

Mijn Psyned wordt gebruikt door verschillende stakeholders. Zo heb je een rol voor psychologen, het Psyned verwijsteam en de financiële afdeling bijvoorbeeld. Op basis van rollen kan je precies selecteren wie wat kan én mag beheren. Deze beheer- en toegangsrechten kan Psyned zelf binnen een handomdraai wijzigen. Omdat Psyned werkt met patiëntgevoelige data maken zij gebruik van een Microsoft Azure-portal, waarbij sprake is van meerlaagse beveiliging.

Herinrichting van de agendafunctie

Het psychologisch verwijsteam biedt hulpzoekenden een luisterend oor. Zij zorgen voor de beste match op basis van de klacht, hulpvraag, locatie en persoonlijke voorkeuren. Afspraken kunnen ze vervolgens inplannen in de agenda van een passende psycholoog. Toen we het platform in 2020 overnamen hebben we de agenda compleet vernieuwd. Door de gebruikerservaring centraal te stellen hebben we gezorgd voor een optimaal agendabeheer, onder andere door kleurgebruik en voorvertoning van beknopte patiëntinformatie. Wanneer een verwijzer een afspraak in de agenda van een psycholoog inplant, krijgt hij of zij daar een notificatie van en vice versa.

"“De tijd en het werk dat wordt bespaard door het werkgeversportaal is aanzienlijk. Voorheen werd er heen en weer gemaild en gebeld met werkgevers en ons eigen team. Nu gaat het efficiënter en hebben we veel meer overzicht.”"

Florine Product Owner Mijn Psyned

Ontwikkeling van het werkgeversplatform

Steeds meer werkgevers zien het belang van mentale gezondheid op de werkvloer in. Om in te kunnen spelen op deze ontwikkeling moest Psyned zich meer gaan richten op zowel preventie als re-integratie bij werkverzuim. We kregen vanuit Psyned de vraag om binnen het platform een werkgevers-omgeving te creëren. Noodzakelijkerwijs moest deze duidelijk en gebruiksvriendelijk zijn.

In de omgeving kunnen werkgevers nu zelf medewerkers aanmelden en de voorkeuren omtrent het aantal sessies instellen. Dit kunnen zij op persoonsniveau instellen en op elk moment wijzigen. Alle voorkeuren die de werkgever instelt worden via het platform veilig gecommuniceerd en zijn direct zichtbaar voor het team van Psyned. Zij kunnen er dan gelijk mee aan de slag. Een veel efficiëntere workflow dus.

Bekijk ook onze andere cases