Een multisite platform dat aansluit bij Generatie Z

  • Onderwijs
  • Koppelingen
  • Applicaties

Horizon College

afbeeldingen worden geladen...

Een ambitieus ROC dat MBO-onderwijs verzorgt op vier locaties in Noord-Holland met 13.000+ studenten en 1.200+ medewerkers

 

  • - Compleet nieuwe website met toegankelijke stijl
  • - Gericht op generatie Z en dus volledig responsive
  • - Supersnelle frontend op basis van Vue.js
  • - Magazine look & feel

Meer inschrijvingen voor Horizon College door een nieuwe multisite platform dat aansluit op generatie Z

Het komt vaak voor dat een website niet gericht is op de juiste doelgroep en doelstellingen. Ook Horizon College miste een website die aansloot bij de “taal” van zijn doelgroep, waardoor het lastig was om aankomende studenten op een positieve manier te overtuigen zich in te schrijven. Horizon College is een ambitieus ROC die MBO-onderwijs verzorgt op vier locaties in Noord-Holland, met 13.000+ studenten en 1.200+ medewerkers. We gingen voor Horizon College aan de slag om de website te laten aansluiten bij de doelgroep en zo meer aanmeldingen te genereren.

De klantvraag

 

Website zonder doelstellingen

De website en content op de website waren niet gericht op de customer journeys van de diverse doelgroepen. Dit maakte dat de bezoekers niet op de juiste wijze van de gewenste informatie kon worden voorzien en zo geen enkele doelgroep op passende wijze aangesproken werd. Hierdoor was er geen optimale werving van nieuwe scholieren en niet de gewenste verbinding met (zakelijke) relaties.

 

Te weinig nieuwe inschrijvingen

De missende verbinding met nieuwe scholieren en relaties en het niet optimaal inzetten van werving, leidden tot een tekort aan nieuwe inschrijvingen. Iets wat natuurlijk vele negatieve gevolgen had voor een ambitieus ROC.

De oplossing

 

Een flexibel multisite platform die zorgt voor meer inschrijvingen

Een nieuw online, multisite platform geeft Horizon College de mogelijkheid flexibel om te gaan met content om zo goed mogelijk de informatiebehoefte volgens de customer journeys in te vullen. Niet ‘verkopen’ vanuit het opleidingsaanbod, maar ‘aantrekken’ van nieuwe scholieren op basis van hun interesses en belevingswereld.

 

Het flexibele Umbraco als Open Source CMS is makkelijk te gebruiken. Het Umbraco CMS is voorzien van een een blokkenmethode waarbij paginatemplates zelf samen te stellen zijn. Daarnaast spreekt het eigentijdse ‘magazine look’ design de jonge doelgroep aan.

De weg naar de oplossing: van digitale strategie tot eindproduct

Voor Horizon College hebben we een digitale strategie ontwikkeld die gefocust is op het werven van aankomende studenten. Daarbij is informatievoorziening op een aantrekkelijke wijze voor scholieren en hun ouders key.

 

Strategie- en designsprint

Om een website te ontwikkelen die naadloos aansluit op de behoeften van deze gebruikers, zijn we begonnen met de digitale strategie. Deze strategie ontwikkelden we samen met Horizon College door middel van een design sprint. We startten met een workshop waarin we persona's en hun customer journey in kaart brachten. Voor Horizon College betekende dit het samenstellen van drie student journeys voor verschillende typen aankomende studenten, waarin we belangrijke touchpoints en conversiepunten in kaart brachten. Dit vormde de basis voor de digitale strategie. Daarna hebben we tijdens een creatieve brainstorm gewerkt aan de nieuwe huisstijl en het design van de website. De design sprint eindigde met een design en prototype voor het online platform.

 

Magazine look & feel

De doelgroep van Horizon College is breed samen te vatten als 'Generatie Z'. Een belangrijk kenmerk voor Generatie Z is dat on- & offline veel meer in elkaar verweven is ten opzichte van andere generaties. Focus in het design lag daarom op (bewegend) beeld en niet op tekst. Voor alle typen tekstuele content, hebben we gekeken naar alternatieven die meer tot de verbeelding van de doelgroep spraken. Zo hebben we opleidingskenmerken doorvertaald naar infographics en integreerden we social media om te informeren naar de verschillende locaties. Om lekker door de site te kunnen 'swipen' is gekozen voor een magazine look & feel met grote afbeeldingen, afgewisseld met korte teksten.

De voordelen van het multisite platform

  • Compleet nieuwe website met toegankelijke stijl
  • Gericht op generatie Z en dus volledig responsive
  • Supersnelle frontend op basis van Vue.js
  • Magazine look & feel
  • Intuitief CMS dat gemakkelijk en flexibel te gebruiken is
  • Toekomstbestendig

En wat kunnen we nog meer doen? 

 

Online en offline integreren

Een belangrijk wervingsmoment blijft de open dag, maar hoe maak je deze ‘tienerproof’? Zorg voor een integratie van offline en online en laat de keuze bij de aankomend student. Volg een proefles online, maar bezoek jouw voorkeurslocatie in het echt. Of gebruik een open dag app om kennis te maken met de school en het brede aanbod en kies daarna een locatie uit om een privé rondleiding te krijgen op de vestiging die jou aanspreekt.

Ook op zoek naar een goede softwareoplossing

Kunnen wij jou ook helpen met een platform dat beter aansluit op de behoefte van jouw doelgroep? Neem dan gerust contact met ons op. Onze knappe koppen bedenken graag de juiste (software)oplossing voor jouw pijnpunten. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Bel naar 010 270 0333 of stuur een mail met jouw vraag naar info@w3s.nl.

Bekijk ook andere cases binnen het onderwijs